Loading Events

MARKETING IN ELLER OUT?

INSOURCING ELLER OUTSOURCING? Både større og mindre virksomheder hjemtager flere og flere opgaver fra bureauerne. Ofte med besparelse for øje, men også fordi nye værktøjer, herunder AI, giver nye muligheder for at udføre opgaverne mere effektivt, billigere og med større kontrol. Men det giver også store udfordringer, og kræver en klar styring, strategi og dygtige, kompetente medarbejdere. Nogle ændrer strategi. Kom og hør erfaringer dem er har prøvet, og fortæller om de udfordringer det giver. Du får et indblik i hvad det betyder for dig, dit job, din karriere, din virksomhed.

Dato: Onsdag 30. april, 13.00 - 16.30
Lokation: Berlingske, Pilestræde 34 1112 København K

Peter Tromholdt-Qvist

Head of Media & Digital Marketing
Coop

Anna Katrine Øgaard

Global Head of Media
Saxo Bank

Martin Dalsgaard

Marketingchef
Danske Spil

Troels Skjelbo

COO, Naked Copenhagen
Tidl. COO, Visma & VP Digital, TDC

Kim Bagdonas Jørgensen

Nordisk direktør, Media & Digital CX
McDonald's

Christine Liv Nielsen

Direktør
TrustedWeb

BAGGRUND: MARKETING KAN INSORUCES MED STORE FORDELE - MEN DET ER IKKE NEMT

Hvad kan du spare? Hvad erd et svære? hvilke opgaver skal du staret med? Hvordan udvikler du nye processer, og insourcing og outsourcing udfordrer også samarbejdet mellem bureau og virksomhed.
Insorcing af Marketing discipliner sker hele tiden, mens nogle måske helt forsvinder, og både på bureauer og i virksomheder. Man bør derfor løbende undersøge hvilken konsekvens det vil få for virksomhedens marketing-processer, arbejdet, strategien, kunde-dialogen mm

HVAD FÅR DU MED HJEM?

Konferencen vil være fyldt med læring, inspiration og reflektion. Der vil blive tid og rum til at stille spørgsmål så de forskellige emner kan relateres direkte ind til din behov. Derudover får du følgende med:

  • Hvad er fordele og ulemper ved insorcing?
  • Inspiration fra de allerbedste som har gjort sig dyrekøbte erfaringer
  • Hvordan kan vi implementere AI i en travl hverdag?
  • Do´s and Don´t´s med insourcing
  • Hjælp til en Insourcing-strategi
  • Hvad giver AI af muligheder for at hjemtage opgaver? Nye metoder og værktøjer

Så kom og bliv inspireret til hvordan du kan skabe succesfuld insourcing-strategi i din virksomhed

HVEM ER I MÅLGRUPPEN?

Du er ansat i en marketing-afdeling, og er interesseret i at forbedre jeres marketing-processer. Du kan være

  • Marketingkoordinator
  • Digital Marketing Specialist
  • Content Marketing Manager
  • Social Media Manager
  • CRM & Email Marketing Specialist
  • Brand Manager
  • Performance Marketing Specialist
  • Growth Marketing Manager

… og er derfor meget interesseret i mulighederne og udfordringerne med at udnytte mulighederne for at insource marketing, og vil gerne lære fra de bedste

PROGRAM

12.30 – 13.00

Registrering, kaffe, vand & netværk

13.00: Velkommen ved ordstyrer Thomas Kragh

Herunder lancering af 2 nye guides til valg af mediebureau – som er seneste skud på hjælpeværktøjer

13.15: Danske Spil; 10 år med insourcing

Danske Spil har igennem de sidste 10 år insourcet dele af deres marketing for at få bedre kontrol over data, målretning og kampagneeffektivitet. Ved at have interne kompetencer kan de reagere hurtigere på markedstendenser og optimere deres medieindkøb. Insourcing sikrer også større transparens og reducerer afhængigheden af eksterne bureauer. Derudover giver det bedre indsigt i kundeadfærd og muliggør mere personaliseret kommunikation. Samlet set har det styrket deres konkurrenceevne i et digitalt drevet marked.

Martin Dalsgaard

CMO
Danske Spil

13.45: Saxo Bank

Anna Katrine deler indsigter og reflektioner fra sit skifte fra ”bureausiden” til ”kundesiden”, hvor hun for 2 år siden landede i en marketing organisation hos Saxo, der arbejder næsten 100% in-house på tværs af alle marketing kompetencer indenfor medie, kreativitet og tech.  

Med primært afsæt i in-housing af medieindkøb og opbygning af interne marketingkomepetencer, deler Anna Katrine sit perspektiv på samt tips & tricks til hvornår, hvorfor og hvordan man bør in-source marketing kompetencer – og på hvornår man IKKE bør gøre det.

Anna Katrine Øgaard

Global Head of Media
Saxo Bank

14.15: Troels Skjelbo: Krav til effektiv insourcing

Troels har de seneste 15 år stået i spidsen for salg og marketingafdelinger, hvor han har gennemført en høj grad af insourcing. Derudover har han holdt en lang række foredrag om hvordan man skaber insourcede afdelinger og teams der eksekverer mere effektivt og skaber en højere grad af innovation.

Der er store fordele ved at insource marketing, men kun hvis i skaber en organisation der sikrer effektiv eksekvering og høj grad af innovation og kreativitet. Dette indlæg fokuserer på processer, organisation og ledelse, og viser hvordan du:

  • Kan bruge OKR til at sikre en stærk eksekvering med fokus på forretningsresultater
  • Kan fjerne top down styring og organisere jer på en måde der øger agilitet og innovation
  • Kan indføre en proces for samarbejdet i marketingteamet der sikrer retning, alignment og engagement

 

Pause & netværk

Troels Skjelbo

COO Naked Copenhagen
Tidl. COO, Visma & VP Digital, TDC

15.00: McDonald’s – et skandinavisk setup

Beskrivelse på vej

 

Kim Bagdonas Jørgensen

Nordisk direktør, Media & Digital CX
McDonald's

15.30: Coop er midt i en større insourcing

Baggrunden og status på arbejdet …
Yderligere beskrivelse på vej

 

Peter Tromholdt Qvist

Head of Media & Digital Marketing
Coop

16.00 Insourcing af medie-købet – set fra en “selvbetjenings-platform”

Noget af det første virksomheder overvejer at insource, er medieindkøbet af Google, Meta, Tiktok mm. Men det giver også udfordringer og kan være

Christine har mange års erfaring fra Google, og er nyligt tiltrådt som direktør for en ny selvbetjenings-platform: “Trusted Web” og giver råd og tips.

Christine Liv Nielsen

CEO
TrustedWeb

16.20 Panel-debat – fordele og ulemper, faldgruber, tips & tricks

  • Peter Tromholdt-Qvist
  • Kim Bagdonas Jørgensen
  • Troels Skjelbo
  • Anna Katrine Øgaard
  • Christine Liv Nielsen

 

Ordstyrer: Thomas Kragh, Dansk Annoncørforening

 

16.45 Afrunding & tak for idag

Thomas Kragh

Direktør
Dansk Annoncørforening

INSOURCING AF MARKETING

Dato: Onsdag 30. april, 13.00 - 16.30
Lokation: Berlingske, Pilestræde 34 1112 København K
Pris: 995 kr. (ex. moms) - gratis for medlemmer

Tickets

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Gratis for medlemmer
Gratis for medlemmer
kr0,00
82 available
For deltagere der IKKE er medlemmer
For deltagere der IKKE er medlemmer
kr995,00
82 available

ELLER MED FAKTURA (+100 KR)