INSOURCING ELLER OUTSOURCING? Både større og mindre virksomheder hjemtager flere og flere opgaver fra bureauerne. Ofte med besparelse for øje, men også fordi nye værktøjer, herunder AI, giver nye muligheder for at udføre opgaverne mere effektivt, billigere og med større kontrol. Men det giver også store udfordringer, og kræver en klar styring, strategi og dygtige, kompetente medarbejdere. Nogle ændrer strategi. Kom og hør erfaringer dem er har prøvet, og fortæller om de udfordringer det giver. Du får et indblik i hvad det betyder for dig, dit job, din karriere, din virksomhed.
Head of Media & Digital Marketing
Coop
Global Head of Media
Saxo Bank
Marketingchef
Danske Spil
COO, Naked Copenhagen
Tidl. COO, Visma & VP Digital, TDC
Nordisk direktør, Media & Digital CX
McDonald's
Direktør
TrustedWeb
Hvad kan du spare? Hvad erd et svære? hvilke opgaver skal du staret med? Hvordan udvikler du nye processer, og insourcing og outsourcing udfordrer også samarbejdet mellem bureau og virksomhed.
Insorcing af Marketing discipliner sker hele tiden, mens nogle måske helt forsvinder, og både på bureauer og i virksomheder. Man bør derfor løbende undersøge hvilken konsekvens det vil få for virksomhedens marketing-processer, arbejdet, strategien, kunde-dialogen mm
Konferencen vil være fyldt med læring, inspiration og reflektion. Der vil blive tid og rum til at stille spørgsmål så de forskellige emner kan relateres direkte ind til din behov. Derudover får du følgende med:
Så kom og bliv inspireret til hvordan du kan skabe succesfuld insourcing-strategi i din virksomhed
Du er ansat i en marketing-afdeling, og er interesseret i at forbedre jeres marketing-processer. Du kan være
… og er derfor meget interesseret i mulighederne og udfordringerne med at udnytte mulighederne for at insource marketing, og vil gerne lære fra de bedste
12.30 – 13.00
13.00: Velkommen ved ordstyrer Thomas Kragh
Herunder lancering af 2 nye guides til valg af mediebureau – som er seneste skud på hjælpeværktøjer
13.15: Danske Spil; 10 år med insourcing
CMO
Danske Spil
13.45: Saxo Bank
Anna Katrine deler indsigter og reflektioner fra sit skifte fra ”bureausiden” til ”kundesiden”, hvor hun for 2 år siden landede i en marketing organisation hos Saxo, der arbejder næsten 100% in-house på tværs af alle marketing kompetencer indenfor medie, kreativitet og tech.
Med primært afsæt i in-housing af medieindkøb og opbygning af interne marketingkomepetencer, deler Anna Katrine sit perspektiv på samt tips & tricks til hvornår, hvorfor og hvordan man bør in-source marketing kompetencer – og på hvornår man IKKE bør gøre det.
Global Head of Media
Saxo Bank
14.15: Troels Skjelbo: Krav til effektiv insourcing
Troels har de seneste 15 år stået i spidsen for salg og marketingafdelinger, hvor han har gennemført en høj grad af insourcing. Derudover har han holdt en lang række foredrag om hvordan man skaber insourcede afdelinger og teams der eksekverer mere effektivt og skaber en højere grad af innovation.
Der er store fordele ved at insource marketing, men kun hvis i skaber en organisation der sikrer effektiv eksekvering og høj grad af innovation og kreativitet. Dette indlæg fokuserer på processer, organisation og ledelse, og viser hvordan du:
Pause & netværk
COO Naked Copenhagen
Tidl. COO, Visma & VP Digital, TDC
15.00: McDonald’s – et skandinavisk setup
Nordisk direktør, Media & Digital CX
McDonald's
15.30: Coop er midt i en større insourcing
Head of Media & Digital Marketing
Coop
16.00 Insourcing af medie-købet – set fra en “selvbetjenings-platform”
Noget af det første virksomheder overvejer at insource, er medieindkøbet af Google, Meta, Tiktok mm. Men det giver også udfordringer og kan være
Christine har mange års erfaring fra Google, og er nyligt tiltrådt som direktør for en ny selvbetjenings-platform: “Trusted Web” og giver råd og tips.
CEO
TrustedWeb
16.20 Panel-debat – fordele og ulemper, faldgruber, tips & tricks
Ordstyrer: Thomas Kragh, Dansk Annoncørforening
16.45 Afrunding & tak for idag
Direktør
Dansk Annoncørforening