Loading Events

« All Events

MasterClass: Effekt og kontrol med din markedsføring (1)

November 22 @ 09:00 16:00

For dig der vil opnå bedre effekt og kontrol med din markedsføring

Markedsføring handler om effekt. Men hvordan opnår du mere af den ønskede effekt, og hvordan dokumenteres det. Det kræver en øget kontrol, da vi alle udfordres af en øget kompleks digital markedsføring. Denne Masterclass klæder dig bedre på til at udvikle og løfte virksomhedens digitale markedsføring.

Denne 2-dages Masterclass er et intensivt uddannelsesforløb designet til marketingprofessionelle, der ønsker at optimere og få fuld kontrol over deres markedsføringsindsatser. I en tid, hvor marketinglandskabet konstant udvikler sig, er det afgørende at kunne måle effekt, styre budgetter præcist og anvende de mest effektive strategier.

På denne masterclass lærer du at bruge data og avancerede værktøjer til at træffe informerede beslutninger, implementere kontrolmekanismer, og opnå maksimal ROI. Gennem praktiske øvelser, casestudier og ekspertoplæg vil du opnå en dyb forståelse af, hvordan du kan skabe mere effektive og kontrollerede marketingkampagner på tværs af digitale platforme.

Indhold på forløbet:

  • Digital markedsføring – forstå teknologier og data
  • Hvordan lægger jeg en digital strategi
  • Hvordan måler jeg effekten af min markedsføring
  • Hvilke data er vigtige, og hvordan laver jeg en 1. parts – og 3. parts-data strategi
  • Hvordan opnår jeg optimal effekt – med kontrol
  • Hvordan udvikler marketingplatformene (Google, Meta, TikTok mfl.) sig, og hvordan skal jeg udnytte dem

Det lærer du:

  • Indgående kendskab til digital markedsføring
  • Dataanalyse og KPI’er for effektiv markedsføring
  • Evnen til at tage kontrol over marketingstrategier og budgetter
  • Praktiske værktøjer til måling og optimering af kampagner
  • Forståelse for, hvordan man skaber en mere målrettet, omkostningseffektiv og bæredygtig marketingindsats.

Målgruppe:
Uddannelsen henvender sig til marketingledere, digitale strateger, medieplanlæggere, og andre professionelle, der ønsker at tage deres markedsføring til næste niveau med en analytisk og kontrolleret tilgang.

Dit erfaringsniveau er ikke afgørende, men du skal være drevet af ønsket om at udvikle virksomhedens markedsførings-muligheder – både strategisk, taktisk og operationelt. Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, simuleringer, cases og øvelser.

Program:

  • Dag 1 (22. november): Digitale marketing teknologier & data
    • Introduktion & Digital Strategi – udvikling og involvering af interessenter
    • Udviklingen i den digital markedsføring
    • Beskyttelse af brugernes privatliv og tab af datasignaler til markedsføring
    • Privacy Impact Assessment. Hvor investeres der i digital markedsføring? Hvor påvirket er din virksomheds digital markedsføring?
    • Samlet overblik over de digitale markedsførings-kanaler
    • Udviklingen i de digitale indkøbsplatforme. Brugen af annonceplatformenes indbyggede kunstige intelligens, med særlig fokus på Meta (eks. ASC) og Google (eks. Performance Max)
    • Kontrolleret kampagneafvikling. Sikring af kvalitet i annonceindkøbet; Arbejdet med brand safety givet den nye virkelighed
    • Data-arkitektur i marketing: 1. parts data-strategier/cases, 
      • Forudsætninger: Samtykker, identifikation, teknologi
      • Aktivering. Muligheder for aktivering i annonceringen (+ seneste begrænsninger ved DMA) og best practices
      • Organisering af arbejdet med kundedata-aktivering/kundedataplatform
    • 3. Parts data; Programmatic, RetailMedia mm
  • Dag 2 (17. december): Sådan tager du kontrol i den digitale markedsføring
    • Udviklingen i den digital markedsføring
    • Aktivering af kundedata i den digitale markedsføring
    • Typer af førstepartsdata (fokus på kundedata), og forudsætningerne for succes med kundedata
    • Arbejdet med samtykke, marketingteknologi og identificering af kunderne – og med særligt fokus på kundedataplatformen (CDP)
    • Modenhedsmodel. Mulighederne og begrænsningerne i annonceplatformene. Et samlet overblik og fokus på Google og Meta
    • Det praktiske arbejde med kundedata i den digitale markedsføring. Arbejdet med skræddersyede use-cases
    • Forudsætningerne for at få succes med aktivering i markedsføringen. Organisering af arbejdet og brug af forretningsregler
    • Måling af effekterne i den digital markedsføring. Modellerede effekter i alle platforme. Et hierarki af digitale attribueringer. Den holistiske og uafhængige digitale attribuering

Ændringer og tilføjelser i programmet kan forekomme

Indlægsholdere:
Thomas Kragh, Direktør, Dansk Annoncørforening (program ansvarlig)

Peter Loell, Director, OMD

Kim Kristensen, Web Analytics Director, Resolution

Anders Petersen, Annalect

Frank Andersen, Head of Performannce Marketing, Nordics at Omnicom Media Group

kr.8995

Dansk Annoncørforening

Dansk Markedsføring

Bredgade 19E
København, 1260
+ Google Map

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *