Masterclass: Digital Markedsføring

–  forstå og få mere kontrol og effekt af AI og digitale markedsføring

Få mere kontrol og effekt af AI og digital markedsføring

For dig der vil forstå og udnytte AI, de digitale trends, teknologier og muligheder for marketing.

Marketing er med AI blevet endnu mere digitalt, og denne Masterclass klæder dig bedre på til at indgå i og løfte virksomhedens digitale udfordringer.

AI & Digitalisering er central for de fleste virksomheder, og det stiller høje krav til marketing-ansvarlige, -projektledere, – medarbejdere, som i øget grad skal udvikle deres digitale viden.

Marketing, produkter og services integreres
Mange marketing-medarbejdere oplever, hvordan deres virksomheder & brands i øget grad udvikler digitale services som et kerne-element af deres produkt, og dermed markedstilgang. Marketing skal derfor i øget grad medvirke i ”AI/digitale” projekter ifbm. forretningsudvikling og den digitale transformation af virksomheden. Med AI er denne udvikling kun gået stærkere de seneste år.

Masterclass’en giver dig en øget digital viden samt en propfyldt værktøjskasse indenfor digital markedsføring, så du efter teori og praktisk træning kan udvikle din digitale forretning og styre din virksomheds digitale markedsføring – med mere kontrol og effekt.

Kurset ledes af Thomas Kragh, direktør i Dansk Annoncørforening, med mange års erfaring med digital strategi, udvikling og markedsføring fra bla Nykredit, Accenture, Alka mfl. Derudover vil udvalgte eksperter bidrage undervejs og dele deres erfaringer. Mød blandt andre:

  • Peter Hestbæk, Head of Digital Sales & Marketing, Matas
  • Malin Marker Persson, Udviklings- og Digitaliseringsdirektør, Akademikernes A-kasse
  • Rasmus Houlind, CXO, Agillic
  • Anders Houlberg, SEO Tech Lead, Transact
  • Bjarke Sejersen, CEO, GoAutonomous
  • Peter Loell, Director, Transact, Omnicom Media Group
  • Karina Rotthof Brix, Ekspert i kryptovaluta, web 3.0 og blockchain
  • Tina Dupont, Product Director AI & Robotics, NTT Data
  • Troels Skjelbo, COO, sales, marketing and operations, Visma
  • Michael McKay, Novo Nordisk

Målgruppe

Masterclass’en er skræddersyet til dig, der vil øge effekten og kontrollen med markedsføringen, samt bidrage og deltage i virksomhedens forretningsudvikling. Måske vil du gerne udvikle dit ansvarsområde, komme tættere på forretningen og forstå de digitale muligheder, men mangler viden og værktøjer til at komme videre.
Dit erfaringsniveau er ikke afgørende, men du skal være drevet af ønsket om at udvikle virksomhedens digitale muligheder – både strategisk, taktisk og operationelt. Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, simuleringer, cases og øvelser.

Omfang

5 dage
5 x 7 timer

Næste start:

7. maj 2024
Kl. 09.00 – 16.00

Scandic

Scandic Spectrum
Kalvebod Brygge 10
1560 København

18.495 kr.

ekskl. moms

Anbefalet af tidligere deltagere:

MasterClass Digital Markedsføring

Forstå udviklingen og udnyt dine muligheder
kr 18.495
  • Tirsdag 7. maj: Platform economy
  • Tirsdag 22. maj: eCommerce & Martech
  • Mandag 3. juni: Kunstig intelligens & web 3.0
  • Torsdag 20. juni: Strategi, kultur & organisering
  • Onsdag 26. juni: UI, UX og service-design m AI
Unikt i Danmark

Masterclass: Digital Markedsføring

På denne Masterclass lærer du: 

  • At forstå AI og de overordnede digitale trends & teknologier der påvirker dit marked, dine kunder og din virksomheds forretningsstrategi.
  • At sparre i udviklingen af digitale services, indgå ligeværdigt i digitale udviklings-projekter.
  • At forstå dynamikker og virkemidler bag AI, digital disruption, der anvender kunstig intelligens, robotter og andre nye teknologier.
  • At læse og udvikle digitale strategier; hvordan de understøtter og kan indgå i virksomhedens forretningsstrategi.
  • At forstå begreber som digital disruption & digital transformation, og de muligheder som nye teknologier giver dig og din virksomhed, fx kunstig intelligens (AI), mobilitet, IOT & robotter, E-Commerce; platforme, digitalt salg & markedsføring
  • Fordele og ulemper ved nye metoder i agile development, agile metoder, OKR– og udvikling af kultur, governance og organisering

Note: Vi anvender case-materiale fra bl.a. IMD Business School (International Institute for Management Development) om Matas, Coop, Ørsted, Visma mfl.

  • Formiddag: Platform Economy, Disruption & digital innovation; nye forretningsmodeller, Digital Supply Chain Transformation.
    • Study Case: Matas (materiale fremsendes I forvejen); inkl. Q&A-session med Peter Hestbæk, Head of Digital Sales & Marketing, Matas
  • Eftermiddag: Digital transformation & disruption; hvad ændrer din industri – og giver nye muligheder, innovation og nye forretningsmodeller, hvad er din virksomheds udfordringer & muligheder
    • Study Case: Coop (materiale fremsendes I forvejen); inkl. Q&A-session med Peter Boris Kreilgaard, eCommerce & Digital direktør, Coop
  • Formiddag: Arbejdet med multikanal-udfordringer; og om kundevendte processer; salg, selvbetjening, service, digitalisering af kunde-dialogen, robotter etc
    • Oplæg & Q&A-session med Malin Marker Persson, Udviklings- og Digitaliseringsdirektør, Akademikernes OG oplæg & Q&A-session med Rasmus Houlind, CXO, Agillic “Kunsten at være relevant og personlig i digital markedsføring”
  • Eftermiddag: MarTech: RTB/Programmatic advertising, Platforme (Amazon, Google, Facebook), 1. & 3. parts data-strategier; CDP, CRM, Marketing Automation mm
    • Study Case: (materiale fremsendes I forvejen); inkl. Q&A-session med Jesper Thyssen, Kommerciel Direktør, Novicell
    • Oplæg & Q&A-session med Peter Loell, Director, Transact, Omnicom Media Group
  • Formiddag: AI/kunstig intelligens; ”The AI-Powered Marketing organization”. Hvad er AI? Hvad kan AI teknologier & platforme, og hvordan kan man udnytte mulighederne. Hvad er etiske & juridiske overvejelser, som gælder for anvendelsen i kommunikationen og markedsføringen mm.
    • Gennemgang af AI-værktøjer i performance marketing, SEO-optimering, kreativ udvikling & kampagner og andre marketing-discipliner. Feks. Prompting (zero-shot, chain-of-thought-, roleplay-, system-prompting), GPT-plugins, CustomGPT’s/ChatGPT+
    • 4 virksomheds-cases med brug af AI
  • Eftermiddag: Web 3.0, Blockchain/Blockchain Business Models, IOT (internet-of-things), communities, digitale assistenter & robotter etc.
    • Oplæg: Web 3.0 (materiale fremsendes i forvejen); incl. oplæg og Q&A-session med Karina Rotthof Brix, Ekspert i kryptovaluta, web 3.0 og blockchain.
    • Study Case: NTT (materiale fremsendes I forvejen); inkl. oplæg og Q&A-session med Tina Dupont, Product Director AI & Robotics, transformationlab NTT Data
  • Formiddag: Digitale strategier & innovation i praksis; udvikling af growth marketing-strategier, arbejde som startup, insourcing/outsourcing. Reference-materiale fra strategi-arbejde i Nykredit, Alka, Berlingske, Købstædernes forsikring mfl.
  • Eftermiddag: Medarbejdere i agile teams og metoder, og om ny organisering af marketing, nye muligheder og nye værktøjer (OKR, Agile setup), Arbejdet i virtuelle teams, team-dannelser, Ledelse & Governance, internt samarbejde og nye partnerskaber, team-dannelser, involvering af ledelsen, KPI & målsætning etc
    • Study Case: Visma (materiale fremsendes I forvejen); inkl. Q&A-session med Troels Skjelbo, COO, sales, marketing and operations, Visma
  • Formiddag: Service-design & udvikling af digitale løsninger; UX/Bruger-analyse, test og udviklings-teknologier, adfærdsdesign/nudging, etiske spilleregler, koncept-udvikling etc
    • Study Case: Ørsted (materiale fremsendes I forvejen); inkl. Q&A-session med Michael McKay, Ørsted:
  • Eftermiddag: Design af digitale løsninger, inkl. kunderejse-analyse, udviklings-principper i IT/Digital, app/webservices/API, styring af udviklings-budgetter, ROI-betragtninger, projekter, intern/ekstern leverandører etc.
    Oplæg & Q&A-session med Jacob Hvam, Strategy Managing Director, Oday

Kursus-leder og kontakt for spørgsmål:

Thomas Kragh, Direktør, Dansk Annoncørforening

Thomas driver en række netværksgrupper om AI, afholder en række seminarer og konferencer om AI. Tidligere digitalt ansvarlig i Nykredit, Alka, Købstæderens Forsikring, Accenture med diverse AI-projekter især i finans & forsikring. Thomas er uddannet MBA fra CBS & INSEAD, og har afviklet MasterClass i Digital Innovation i 4 år.

Skriv for spørgsmål til: thomas@danskannoncørforening.dk 🙂

Undervisning fra meget erfarne digitale eksperter:

Peter Hestbæk, Head of Digital Sales & Marketing Matas A/S

Peters karriere tog fart, da han i 2000 blev ansat hos Rockwool, hvor han i de følgende 11 år var hhv. International- og Scandinavian Internet Manager. Herefter rykkede han til Saxo, hvor han efter blot fem måneder blev CMO. En rolle han tog med sig videre i sine følgende to beskæftigelser hos hhv. STYLEPIT og Apopro Online Apotek. I 2019 kom Peter til Matas, hvor han siden har været at finde som Head of Digital Sales & Marketing.

Karina Rothof Brix, CEO Firi

fhv. adm. direktør, DTU Learn for Life - Center for lifelong learning, direktør, Copenhagen School of Entrepreneurship, CBS Uddannet: cand.merc.jur. (CBS 2002), executive master, management development (CBS 2014)

Michael McKay, Vice President Digital Products, Novo Nordisk

Michael er en slags "innovation guru", med erfaring fra bla. LEGO, Paypal, Ørsted & Nokia. Service-design & udvikling af digitale løsninger; UX/Bruger-analyse, test og udviklings-teknologier, adfærdsdesign/nudging, etiske spilleregler, koncept-udvikling Tidl. design director hos Paypal, Amazon, Ebay, Yahoo! - og innovations-chef hos Ørsted, Novo Nordisk mfl.

Malin Marker Persson, CDO/CTO, Akademikernes A-kasse

Nomineret til Årets CIO 2023: Selvom de to første år var udfordrende grundet den store tekniske gæld, som Malin Marker Persson og Akademikernes A-kasse stod over for, så er det sidenhen kun gået én vej. I dag er Akademikernes A-kasse en digital frontløber i a-kasse-branchen.

Bjarke Sejersen, CEO, GoAutonomus

AI/Kunstig intelligens, automatisering af forretningsprocesser. Bjarke har en uddannelse inden for E-business fra IT-Universitetet i København og satte skub i karrieren hos hhv. Børsen og eCapacity,. Efterfølgende har han siddet som Head of e-commerce hos Saint-Gobain Distribution Denmark og som Head of Digital hos Satair. I dag sidder Bjarke som CEO hos Go Autonomous™.

Troels Skjelboe

Troels har et langt og imponerende CV, som de seneste år tæller diverse direktørposter hos Telenor, YouSee og In2Media. Troels’ spændende karriere startede hos Framfab i 1998, mens han færdiggjorde sin kandidat, og herefter arbejdede han med online strategi og CRM hos Tribal DDB, Codan og Cybercity. Efter to år som VP, Head of Online hos TDC, rykkede Troels i 2015 til Visma e-conomic hvor han i dag er CMO.

Peter Loell

AI/Kunstig intelligens, automatisering af forretningsprocesser. Bjarke har en uddannelse inden for E-business fra IT-Universitetet i København og satte skub i karrieren hos hhv. Børsen og eCapacity,. Efterfølgende har han siddet som Head of e-commerce hos Saint-Gobain Distribution Denmark og som Head of Digital hos Satair. I dag sidder Bjarke som CEO hos Go Autonomous™.

Tina Dupont

AI & kunstig intelligens, robotter og det kunstige liv, IOT, internet-of-things, IR, interaktive agenter, Blockchain Business Models and Architecture, chat, communities, digitale assistenter/robotter etc.

Masterclass: Digital Markedsføring

Dato: 5 undervisningsdage, 9.00 - 16.00
10% Rabat til medlemmer af Dansk Annoncørforening
Pris: 18.495 kr. (ex. moms)

BETAL MED KREDITKORT

ELLER MED FAKTURA