Analyse: Medier, kontrol & effekt

– analyse gennemført i november 2023 – januar 2024

Få styr på AI’s betydning for din kommunikation & markedsføring

Rummer tre elementer:

  1. Befolkningsundersøgelse: 1.030 respondenter indsamlet af Megafon
  2. Survey gennemført blandt de største CMO’er i Danmark: 75 respondenter, indsamlet af Megafon
  3. 8 kvalitative interviews med udvalgte CMO’er i Danmark: interviews gennemført af Anne Sofie Kragh

Hovedpointer fra analyserne:

  • Danskerne er pragmatiske når det kommer til annoncer
  • Danskerne opfatter traditionelle annonceplatforme som mest troværdige,
    mens Big Techs platforme opleves mindre relevante og mere generende
  • Danskerne har større data-tillid til danske medier end til Big Tech
  • Der er forsigtig optimisme blandt CMO’erne i forhold til annoncebudgetternes
    størrelse
  • Mange ting spiller ind på CMO’erne vurdering af annonceplatformene, men
    pris og effekt er vigtigst når der skal prioriteres
  • Her står Big Tech stærkest i CMO’ernes opfattelse, mens traditionelle
    annonceplatforme står sig bedre på ansvarlighed, kontaktbarhed og brand
    safety
  • Klimaaftryk, Brand Safety og dataetik forventes at blive mere vigtige for
    CMO’erne i fremtiden

Varighed

Én dag
Lektioner: 8

Næste hold:

16. april 2024
Kl. 09.00 – 16.00

Børsen Uddannelse

Scandic Spectrum
Kalvebod Brygge 10
1560 København

8.499 kr.

ekskl. moms

Play Video about danskannoncørforening.dk

Program 

Formiddag

  • Brug af AI i marketing-strategier, indholdsudvikling og distribuering
  • AI på platforme for segmentering, kampagneoptimering og arbejde på Meta, Google, TikTok
  • Effektivisering af marketing-processer gennem AI-understøttelse herunder bureausamarbejde, kampagner, drift, platforme
  • AI’s betydning for strategi og kompetenceudvikling i marketing & kommunikation

Eftermiddag

  • Brug af AI i marketing-strategier, indholdsudvikling og distribuering
  • AI på platforme for segmentering, kampagneoptimering og arbejde på Meta, Google, TikTok
  • Effektivisering af marketing-processer gennem AI-understøttelse herunder bureausamarbejde, kampagner, drift, platforme
  • AI’betydning for strategi og kompetenceudvikling i marketing & kommunikation

Hvorfor skal vi omfavne AI i digital markedsføring? Hvordan sætter man sit marketing team op til succes i 2024? Hvilke digitale dicipliner skal man mestre og hvorfor er der så vigtigt at vi omdøber det “at fejle” til en obligatorisk “Test&Learn” approach. 

Tak til Thomas Kragh og Dansk Markedsføring for et suverænt masterclass forløb i “Digital Marketing Strategi & Innovation”! Kan varmt anbefales!

Rasmus Pallesen, Head og Social, Danske Bank

Hvorfor skal vi omfavne AI i digital markedsføring? Hvordan sætter man sit marketing team op til succes i 2024? Hvilke digitale dicipliner skal man mestre og hvorfor er der så vigtigt at vi omdøber det “at fejle” til en obligatorisk “Test&Learn” approach. 

Tak til Thomas Kragh og Dansk Markedsføring for et suverænt masterclass forløb i “Digital Marketing Strategi & Innovation”! Kan varmt anbefales!

Rasmus Pallesen, Head og Social, Danske Bank

På denne masterclass lærer du: 

→ Baggrund og status på AI for kommunikation & marketing

→ De væsentligste AI-værktøjer for marketing & kommunikation

→ Optimering og effektivisering af marketingkampagner og platforme

→ Konkrete metoder til at anvende AI effektivt

→ Muligheder og begrænsninger ved brug af AI på Facebook, Instagram, Google, TikTok mfl

→ AI’s betydning for strategi og kompetenceudvikling i marketing & kommunikation

→ Hvad er vigtigt, når man ”prompter” ift. tekster, billeder, video og hjemmesider

Thomas Kragh, Direktør, Dansk Annoncørforening

Thomas driver en række netværksgrupper om AI, afholder en række seminarer og konferencer om AI Tidligere digitalt ansvarlig i Nykredit, Alka, Købstæderens Forsikring, Accenture med diverse AI-projekter især i finans & forsikring. Thomas er uddannet MBA fra CBS & INSEAD, og har afviklet MasterClass i Digital Innovation i 4 år.

Thomas Kragh, Direktør, Dansk Annoncørforening

Thomas driver en række netværksgrupper om AI, afholder en række seminarer og konferencer om AI Tidligere digitalt ansvarlig i Nykredit, Alka, Købstæderens Forsikring, Accenture med diverse AI-projekter især i finans & forsikring. Thomas er uddannet MBA fra CBS & INSEAD, og har afviklet MasterClass i Digital Innovation i 4 år.

MARKETING & KUNSTIG INTELLIGENS

Dato: Tirsdag 10. oktober, 13.00 - 16.30
Lokation: Tivoli Hotel, Arni Magnussons gade 2, 1677 København
Pris: 1.495 kr. (ex. moms)

BETAL MED KREDITKORT

ELLER MED FAKTURA