Masterclass: Marketing effekt & kontrol

– 5 dage til mere kontrol og effekt med din markedsføring

Få mere kontrol og effekt af AI og digital markedsføring

For dig der vil forstå og udnytte AI, de digitale trends, teknologier og muligheder for marketing, har vi udviklet et omfattende 5-dages forløb, med topklasse webinar & eLearning fra IMD & WFA, og brug af de bedste eksperter fra Danmark. Et effektivt mix, der sikrer optimal læring og er tilpasset en travl hverdag.

Marketing er med AI blevet endnu mere digital og kompleks, og denne Masterclass klæder dig bedre på til at forstå moderne marketing, og bedre kunne indgå i og løfte virksomhedens strategiske ambitioner.

Nye teknologier, nye forbruger-trends og den globale digitalisering har en øget betydning for de fleste virksomheder, og det stiller høje krav til marketing-ansvarlige, -projektledere, – medarbejdere, som i øget grad skal udvikle deres digitale viden og værktøjskasse.

Digitale platforme udfordrer effekt, kontrol og marketings kompetencer

Samtidig med at mulighederne på og betydningen af de digitale platforme øges, stiger kravet til at marketing udvikler kompetencerne, ændrer processer, stiller nye krav til bureauer og samarbejdspartnere og uddanner medarbejderne. Det sker i med øget hast, og der er behov for at den enkelte virksomheder udvikler sin egen strategi og tilpasser den muligheder, udfordringer og samarbejdspartnere.

Marketing, produkter og services integreres med nye teknologier
Mange marketing-medarbejdere oplever, hvordan deres virksomheder & brands i øget grad udvikler digitale services som et kerne-element af deres produkt, og dermed markedstilgang. Marketing skal derfor i øget grad medvirke i ”AI/digitale” projekter ifbm. forretningsudvikling og den digitale transformation af virksomheden. Med AI er denne udvikling kun gået stærkere de seneste år.

Strategi, kontrol & effektivitet

Masterclass’en giver dig en øget digital viden samt en propfyldt værktøjskasse indenfor digital markedsføring, så du efter teori og praktisk træning kan udvikle din digitale forretning og styre din virksomheds digitale markedsføring – med mere kontrol og effekt.

Kurset ledes af Thomas Kragh, direktør i Dansk Annoncørforening, med mange års erfaring med digital strategi, udvikling og markedsføring fra bla Nykredit, Accenture, Alka mfl. Derudover vil udvalgte eksperter bidrage undervejs og dele deres erfaringer. Mød blandt andre:

  • Peter Hestbæk, Head of Digital Sales & Marketing, Matas
  • Malin Marker Persson, Udviklings- & Strategichef, Dansk Magisterforening
  • Rasmus Houlind, CXO, Agillic
  • Anders Houlberg, SEO Tech Lead, Transact
  • Bjarke Sejersen, CEO, GoAutonomous
  • Peter Loell, Director, OMD, Omnicom Media Group
  • Karina Rotthof Brix, Ekspert i kryptovaluta, web 3.0 og blockchain
  • Tina Dupont, Product Director AI & Robotics, Velliv
  • Jacob Hvam, UX & Strategy director, Oday
  • Mats Rönne, Sveriges Annoncörer (webinar)

Desuden anvendes eLearning & case-materiale fra WFA (World Federation of Avertisers) & IMD Business School (International Institute for Management Development) som er på engelsk.

Målgruppe

Masterclass’en er skræddersyet til dig, som har ansvar for udviklingen af marketing i din virksomhed, og som derfor vil øge effekten og kontrollen med markedsføringen, samt bidrage og deltage i virksomhedens forretningsudvikling. Måske vil du gerne udvikle dit ansvarsområde, komme tættere på forretningen og forstå de digitale muligheder, men mangler viden og værktøjer til at komme videre.
Dit erfaringsniveau er ikke afgørende, men du skal være drevet af ønsket om at udvikle din forståelse for moderne markedsføring – både strategisk, taktisk og operationelt. Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, simuleringer, cases og øvelser.

Omfang

Ialt 5 dage
- 1 dag: webinar
- 1 dag: elearning
- 3 dage a 7 timers fysisk undervisning

Næste start:

8. oktober 2024

CodeNode

CodeNode
Gdanskgade 2
2150 København

7.500 pr dag

18.495 kr. for alle 5 dage for medlemmer

ekskl. moms

Masterclass Marketing effekt & kontrol

Marketing Effekt & kontrol

5 dage til at forstå udviklingen og få mere kontrol & effekt
kr 18.495
  • Onsdag 8. oktober: Marketing effekt-værktøjskassen (webinar)
  • Mandag 21. oktober: Digital transformation & platforme
  • Tirsdag 5. November: Kunstig intelligens & nye teknologier
  • Onsdag 27. November: Strategi, kunderejser & kundeoplevelser
  • 1 dags selvstudie: Brand control & suitability (eLearning)
Unikt i Danmark

På denne Masterclass lærer du: 

  • At forstå AI og de overordnede digitale trends & teknologier der påvirker dit marked, dine kunder og din virksomheds forretningsstrategi.
  • At sparre i udviklingen af digitale services, indgå ligeværdigt i digitale udviklings-projekter.
  • At forstå dynamikker og virkemidler bag AI, digital disruption, der anvender kunstig intelligens, robotter og andre nye teknologier.
  • At læse og udvikle digitale strategier; hvordan de understøtter og kan indgå i virksomhedens forretningsstrategi.
  • At forstå begreber som digital disruption & digital transformation, og de muligheder som nye teknologier giver dig og din virksomhed, fx kunstig intelligens (AI), mobilitet, IOT & robotter, E-Commerce; platforme, digitalt salg & markedsføring
  • Fordele og ulemper ved nye metoder i agile development, agile metoder, OKR– og udvikling af kultur, governance og organisering

VIGTIGT: Vi anvender eLearning & case-materiale fra WFA (World Federation of Avertisers) & IMD Business School (International Institute for Management Development) som er på engelsk.

  • I samarbejde med WFA får du på dette webinar her en gennemgang af “Marketing effekt-systemet”, som er udviklet af Sverige’s Annoncørforening igennem 5 år.
  • About the course: “In order for us to really increase the impact of our marketing communications, it is important that all parties speak the same language and understand the basics of what creates impact and how to measure it – company management, marketers, agencies, media. It is only when we gather around a common goal and with the same definition that we can work in the same direction. Demonstrating that marketing communication creates business value and effect!
  • This certification including test will take place digitally via Zoom between 09:00 and 12:30. After the certification, you get access to the digital test. When you have passed the test, you are certified and receive your certificate.
  • Underviser: Mats Rönne is one of Sweden’s most experienced marketers and one of the founders of the Effectiveness System. Among other things, Mats has been global brand manager for Ericsson and Electrolux. As there is a lot of information to take in during the training, we recommend that you have have a look at the collections of 42 metrics here.

Inkl. Certification in English: The Effectiveness System 2.0 (herunder er figuren dog på svensk – webinaret er på ENGELSK)

Links to read more about the “”Effectiveness System”:

 The effect system – Sweden’s Advertisers (sverigesannonsorer.se)

Links to read more about the certification:

Effect certification – Sweden’s Advertisers (sverigesannonsorer.se)

About the speaker: Mats is a seasoned veteran in the Swedish marketing and media industry with over 35 years of experience from all sides of the business – as a client, for media owners and in various agency roles. He is a former chairman of the Swedish Advertisers’ Association and co-founder of the Swedish Advertising Effectiveness Award 100-wattaren. He has been global head of brand management at both Ericsson and Electrolux, and CMO for residential developer Skanska Nya Hem as well as the digital magazine service Readly. Mats has also worked in various strategy and client management roles for several advertising and media agencies, and within the magazine side of Bonniers, the Swedish publisher and media house. Today he calls himself a “brain for hire” and works and lectures extensively on both brand, marketing and communications strategy and on marketing effectiveness issues for advertisers, agencies and media companies. Apart from leading the work on the Effectiveness System, Mats also chairs the Outdoor Committee, the Swedish Joint Industry Committee (JIC) for OOH media. Link to Mats LinkedIn profile: Mats Rönne | LinkedIn

  • WFA (World Federation of Advertiser) har udvikldet 5 eLearning moduler, som tager dig igennem de mange forskellige aspekter indenfor “Brand Safety”. I en verden med øget digital markedsføring, er det essentielt og vigtigt at marketing kender sine muligheder og kan lægge sin branding-strategi på tværs af digitale platforme og nye teknologier. Der er 5 moduler (25-35 min), som kan gennemføres i eget tempo.
    1. Strategy Setting
    2. Integrating into Media Planning, Buying, and Reporting
    3. Managing Partners
    4. Incident Management
    5. Action Steps

Udvidet beskrivelse følger. Diplom sendes bagefter.

Vi gennemgår og forstår begreberne:

  • Digital transformation & disruption; hvad ændrer din industri – og giver nye muligheder,
  • Services, innovation og nye forretningsmodeller, hvad er din virksomheds udfordringer & muligheder.
  • Platform Economy & digital innovation; marketings rolle ifht nye forretningsmodeller, lanceringer, kampagner mm
  • Multikanal-udfordringer; og om kundevendte processer; salg, selvbetjening, service, digitalisering af kunde-dialogen, robotter etc
  • Systemer og data-arkitektur i “MarTech”, 1. & 3. parts data-strategier; CDP, CRM, Marketing Automation mm 
  • Forståelse af RTB/Programmatic advertising, Platforme (Amazon, Google, Facebook)

Case: Matas-case fra IMD, inkl. case-video på ca. 60 min. til forberedelse

Eksperter:

  • Oplæg & Q&A-session med Peter Hestbæk, Head of Digital Sales & Marketing, Matas
  • Oplæg & Q&A-session med Peter Loell, Director, OMD, Omnicom Media Group

Vi gennemgår og forstår begreberne:

  • AI/kunstig intelligens – oprindelse og stadier i udviklingen
  • ”The AI-Powered Marketing organization”.
  • Hvad er AI’s betydning for marketing reelt? Hvad kan AI teknologier & platforme, og hvordan kan man udnytte mulighederne.
  • Hvad er de etiske & juridiske overvejelser, som gælder for anvendelsen i kommunikationen og markedsføringen mm.
  • Gennemgang af AI-værktøjer i performance marketing, SEO-optimering, kreativ udvikling & kampagner og andre marketing-discipliner. Feks. Prompting (zero-shot, chain-of-thought-, roleplay-, system-prompting), GPT-plugins, CustomGPT’s/ChatGPT+
  • Nye teknologier som Robotter, Web 3.0, Blockchain/Blockchain Business Models, IOT (internet-of-things), chat-services, digitale assistenter etc.

Vi anvender 4 virksomheds-cases med brug af AI

Eksperter:

  • Oplæg og Q&A-session med Asger Storebjerg, Ekspert i performance marketing, SEO/SEM, digitale marketingplatforme mm.
  • Oplæg og Q&A-session med Karina Rotthof Brix, Ekspert i kryptovaluta, web 3.0 og blockchain.
  • Oplæg og Q&A-session med Tina Dupont, afdelingsdirektør, ekspert i robotter, ny teknologi og automatisk kundehåndtering

Vi gennemgår og forstår begreberne:

  • Strategier & innovation i praksis; udvikling af growth marketing-strategier, arbejde som startup, insourcing/outsourcing, kultur/organisering mm
  • Kunderejser og personalisering; grundliggende elementer i en dækkende og relevant strategi, samt tips og tricks til effektfuld eksekvering
  • Medarbejdere i agile teams og metoder, og om ny organisering af marketing, nye muligheder og nye værktøjer (OKR, Agile setup)
  • Ledelse & Governance, internt samarbejde og nye partnerskaber, team-dannelser, involvering af ledelsen, KPI & målsætning etc

Reference-materiale fra strategi-arbejde i Nykredit, Alka, Berlingske, Købstædernes forsikring anvendes (skal ikke læses i forvejen).

Eksperter:

  • Oplæg & Q&A-session med Malin Marker Persson, Udviklings- og Digitaliseringsdirektør, Dansk Magisterforening
  • Oplæg & Q&A-session med Rasmus Houlind, CXO, Agillic “Kunsten at være relevant og personlig i digital markedsføring”

Kursus-leder og kontakt for spørgsmål:

Thomas Kragh, Direktør, Dansk Annoncørforening

Thomas driver en række netværksgrupper om AI, afholder en række seminarer og konferencer om AI. Tidligere digitalt ansvarlig i Nykredit, Alka, Købstæderens Forsikring, Accenture med diverse AI-projekter især i finans & forsikring. Thomas er uddannet MBA fra CBS & INSEAD, og har afviklet MasterClass for bla. Børsen og Dansk Markedsføring i 5 år.

Kurset omfatter undervisning fra erfarne digitale eksperter:

Peter Hestbæk, Head of Digital Sales & Marketing Matas A/S

Peters karriere tog fart, da han i 2000 blev ansat hos Rockwool, hvor han i de følgende 11 år var hhv. International- og Scandinavian Internet Manager. Herefter rykkede han til Saxo, hvor han efter blot fem måneder blev CMO. En rolle han tog med sig videre i sine følgende to beskæftigelser hos hhv. STYLEPIT og Apopro Online Apotek. I 2019 kom Peter til Matas, hvor han siden har været at finde som Head of Digital Sales & Marketing.

Karina Rothof Brix, CEO Firi

fhv. adm. direktør, DTU Learn for Life - Center for lifelong learning, direktør, Copenhagen School of Entrepreneurship, CBS Uddannet: cand.merc.jur. (CBS 2002), executive master, management development (CBS 2014)

Malin Marker Persson, CDO/CTO, Dansk Magisterforening

Nomineret til Årets CIO 2023: Selvom de to første år var udfordrende grundet den store tekniske gæld, som Malin Marker Persson og Akademikernes A-kasse stod over for, så er det sidenhen kun gået én vej. I dag er Akademikernes A-kasse en digital frontløber i a-kasse-branchen.

Bjarke Sejersen, CEO, GoAutonomus

AI/Kunstig intelligens, automatisering af forretningsprocesser. Bjarke har en uddannelse inden for E-business fra IT-Universitetet i København og satte skub i karrieren hos hhv. Børsen og eCapacity,. Efterfølgende har han siddet som Head of e-commerce hos Saint-Gobain Distribution Denmark og som Head of Digital hos Satair. I dag sidder Bjarke som CEO hos Go Autonomous™.

Peter Loell

Systemer og data-arkitektur i "MarTech", 1. & 3. parts data-strategier; CDP, CRM, Marketing Automation mm  Forståelse af RTB/Programmatic advertising, Platforme (Amazon, Google, Facebook)

Tina Dupont

AI & kunstig intelligens, robotter og det kunstige liv, IOT, internet-of-things, IR, interaktive agenter, Blockchain Business Models and Architecture, chat, communities, digitale assistenter/robotter etc.

Asger Storebjerg

Performance marketing - AI, platforme, SEO/search

Mats Rönne

Mats is a seasoned veteran in the Swedish marketing and media industry with over 35 years of experience from all sides of the business

Masterclass: Digital Markedsføring

Dato: 5 undervisningsdage, 9.00 - 16.00
7.500 pr dag
For medlemmer af Dansk Annoncørforening: alle 5 dage
Pris: 18.495 kr. (ex. moms)

BETAL MED KREDITKORT

ELLER MED FAKTURA