– 5 dage til mere kontrol og effekt med din markedsføring
For dig der vil forstå og udnytte AI, de digitale trends, teknologier og muligheder for marketing, har vi udviklet et omfattende 5-dages forløb, med topklasse webinar & eLearning fra IMD & WFA, og brug af de bedste eksperter fra Danmark. Et effektivt mix, der sikrer optimal læring og er tilpasset en travl hverdag.
Marketing er med AI blevet endnu mere digital og kompleks, og denne Masterclass klæder dig bedre på til at forstå moderne marketing, og bedre kunne indgå i og løfte virksomhedens strategiske ambitioner.
Nye teknologier, nye forbruger-trends og den globale digitalisering har en øget betydning for de fleste virksomheder, og det stiller høje krav til marketing-ansvarlige, -projektledere, – medarbejdere, som i øget grad skal udvikle deres digitale viden og værktøjskasse.
Digitale platforme udfordrer effekt, kontrol og marketings kompetencer
Samtidig med at mulighederne på og betydningen af de digitale platforme øges, stiger kravet til at marketing udvikler kompetencerne, ændrer processer, stiller nye krav til bureauer og samarbejdspartnere og uddanner medarbejderne. Det sker i med øget hast, og der er behov for at den enkelte virksomheder udvikler sin egen strategi og tilpasser den muligheder, udfordringer og samarbejdspartnere.
Marketing, produkter og services integreres med nye teknologier
Mange marketing-medarbejdere oplever, hvordan deres virksomheder & brands i øget grad udvikler digitale services som et kerne-element af deres produkt, og dermed markedstilgang. Marketing skal derfor i øget grad medvirke i ”AI/digitale” projekter ifbm. forretningsudvikling og den digitale transformation af virksomheden. Med AI er denne udvikling kun gået stærkere de seneste år.
Strategi, kontrol & effektivitet
Masterclass’en giver dig en øget digital viden samt en propfyldt værktøjskasse indenfor digital markedsføring, så du efter teori og praktisk træning kan udvikle din digitale forretning og styre din virksomheds digitale markedsføring – med mere kontrol og effekt.
Kurset ledes af Thomas Kragh, direktør i Dansk Annoncørforening, med mange års erfaring med digital strategi, udvikling og markedsføring fra bla Nykredit, Accenture, Alka mfl. Derudover vil udvalgte eksperter bidrage undervejs og dele deres erfaringer. Mød blandt andre:
Desuden anvendes eLearning & case-materiale fra WFA (World Federation of Avertisers) & IMD Business School (International Institute for Management Development) som er på engelsk.
Målgruppe
Masterclass’en er skræddersyet til dig, som har ansvar for udviklingen af marketing i din virksomhed, og som derfor vil øge effekten og kontrollen med markedsføringen, samt bidrage og deltage i virksomhedens forretningsudvikling. Måske vil du gerne udvikle dit ansvarsområde, komme tættere på forretningen og forstå de digitale muligheder, men mangler viden og værktøjer til at komme videre.
Dit erfaringsniveau er ikke afgørende, men du skal være drevet af ønsket om at udvikle din forståelse for moderne markedsføring – både strategisk, taktisk og operationelt. Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, simuleringer, cases og øvelser.
Ialt 5 dage
- 1 dag: webinar
- 1 dag: elearning
- 3 dage a 7 timers fysisk undervisning
8. oktober 2024
CodeNode
Gdanskgade 2
2150 København
ekskl. moms
VIGTIGT: Vi anvender eLearning & case-materiale fra WFA (World Federation of Avertisers) & IMD Business School (International Institute for Management Development) som er på engelsk.
Underviser: Mats Rönne is one of Sweden’s most experienced marketers and one of the founders of the Effectiveness System. Among other things, Mats has been global brand manager for Ericsson and Electrolux. As there is a lot of information to take in during the training, we recommend that you have have a look at the collections of 42 metrics here.
Inkl. Certification in English: The Effectiveness System 2.0 (herunder er figuren dog på svensk – webinaret er på ENGELSK)
Links to read more about the “”Effectiveness System”:
The effect system – Sweden’s Advertisers (sverigesannonsorer.se)
Links to read more about the certification:
Effect certification – Sweden’s Advertisers (sverigesannonsorer.se)
About the speaker: Mats is a seasoned veteran in the Swedish marketing and media industry with over 35 years of experience from all sides of the business – as a client, for media owners and in various agency roles. He is a former chairman of the Swedish Advertisers’ Association and co-founder of the Swedish Advertising Effectiveness Award 100-wattaren. He has been global head of brand management at both Ericsson and Electrolux, and CMO for residential developer Skanska Nya Hem as well as the digital magazine service Readly. Mats has also worked in various strategy and client management roles for several advertising and media agencies, and within the magazine side of Bonniers, the Swedish publisher and media house. Today he calls himself a “brain for hire” and works and lectures extensively on both brand, marketing and communications strategy and on marketing effectiveness issues for advertisers, agencies and media companies. Apart from leading the work on the Effectiveness System, Mats also chairs the Outdoor Committee, the Swedish Joint Industry Committee (JIC) for OOH media. Link to Mats LinkedIn profile: Mats Rönne | LinkedIn
Udvidet beskrivelse følger. Diplom sendes bagefter.
Vi gennemgår og forstår begreberne:
Case: Matas-case fra IMD, inkl. case-video på ca. 60 min. til forberedelse
Eksperter:
Vi gennemgår og forstår begreberne:
Vi anvender 4 virksomheds-cases med brug af AI
Eksperter:
Vi gennemgår og forstår begreberne:
Reference-materiale fra strategi-arbejde i Nykredit, Alka, Berlingske, Købstædernes forsikring anvendes (skal ikke læses i forvejen).
Eksperter:
Thomas driver en række netværksgrupper om AI, afholder en række seminarer og konferencer om AI. Tidligere digitalt ansvarlig i Nykredit, Alka, Købstæderens Forsikring, Accenture med diverse AI-projekter især i finans & forsikring. Thomas er uddannet MBA fra CBS & INSEAD, og har afviklet MasterClass for bla. Børsen og Dansk Markedsføring i 5 år.
Peters karriere tog fart, da han i 2000 blev ansat hos Rockwool, hvor han i de følgende 11 år var hhv. International- og Scandinavian Internet Manager. Herefter rykkede han til Saxo, hvor han efter blot fem måneder blev CMO. En rolle han tog med sig videre i sine følgende to beskæftigelser hos hhv. STYLEPIT og Apopro Online Apotek. I 2019 kom Peter til Matas, hvor han siden har været at finde som Head of Digital Sales & Marketing.
fhv. adm. direktør, DTU Learn for Life - Center for lifelong learning, direktør, Copenhagen School of Entrepreneurship, CBS Uddannet: cand.merc.jur. (CBS 2002), executive master, management development (CBS 2014)
Nomineret til Årets CIO 2023: Selvom de to første år var udfordrende grundet den store tekniske gæld, som Malin Marker Persson og Akademikernes A-kasse stod over for, så er det sidenhen kun gået én vej. I dag er Akademikernes A-kasse en digital frontløber i a-kasse-branchen.
AI/Kunstig intelligens, automatisering af forretningsprocesser. Bjarke har en uddannelse inden for E-business fra IT-Universitetet i København og satte skub i karrieren hos hhv. Børsen og eCapacity,. Efterfølgende har han siddet som Head of e-commerce hos Saint-Gobain Distribution Denmark og som Head of Digital hos Satair. I dag sidder Bjarke som CEO hos Go Autonomous™.
Systemer og data-arkitektur i "MarTech", 1. & 3. parts data-strategier; CDP, CRM, Marketing Automation mm Forståelse af RTB/Programmatic advertising, Platforme (Amazon, Google, Facebook)
AI & kunstig intelligens, robotter og det kunstige liv, IOT, internet-of-things, IR, interaktive agenter, Blockchain Business Models and Architecture, chat, communities, digitale assistenter/robotter etc.
Performance marketing - AI, platforme, SEO/search
Mats is a seasoned veteran in the Swedish marketing and media industry with over 35 years of experience from all sides of the business