MasterClass: Innovation med AI

– Bliv mere innovativ i din markedsføring med AI

Få mere innovation i din kommunikation & markedsføring

Kunstig intelligens (AI) vil ændre måden vi interagerer med virksomheder, og Marketings rolle bliver både mere integreret og strategisk, men også central for at lede og forme  virksomhedens tilgang til innovation.

Fremover skal Marketing ikke blot bringe innovation på markedet, men aktivt deltage i at skabe den. Det kræver et tæt samarbejde med produktudviklingsteams og en helt anden tilgang fra idé til færdigt produkt, end vi er vant til.
Samtidig skal Marketing mestre kunsten at udnytte AI’s potentiale til at forudsige forbrugertrends, tilbyde bedre kundeoplevelser og optimere markedsføringsstrategier.
Denne Masterclass vil udforske disse emner i dybden og udstyre deltagerne med de værktøjer og indsigt, der skal til for at få succes i en stadig mere innovativ og digitaliseret verden.

Målgruppe

Kommunikations- & Marketingchefer, kommunikations- & marketingmedarbejdere, digitale marketingchefer og mindre virksomhedsejere.

Varighed

Én dag
Lektioner: 8

Næste hold:

23. april 2024
Kl. 09.00 – 16.00

Zoo

Roskildevej 38
2000 Frederiksberg

8.995 kr.

ekskl. moms

Indhold

  • Trends: Præsentation af de nyeste trends og forudsigelser relateret til Marketing – og diskussion og prioritering af trends i grupper
  • Innovationsledelse: Principper og processen for at drive innovation, og hvordan Marketing spiller en afgørende rolle
  • Udvikling af nye ydelser: Workshop om validering af nye tjenester, hvor deltagerne med udgangspunkt i en konkret case arbejder på tidlig markedstest – inkl. framework
  • Kommunikationsstrategier for innovation
  • Effektive måder at kommunikere innovationsindsatser både internt og eksternt
  • ChatGPT i Marketing innovation
  • Hvordan generativ AI understøtter innovation og kan bruges specifikt for Marketing – inkl. ChatGPT guide

 

Program:

Formiddag

  • Fremtidens trends og forudsigelser og hvordan du spotter dem
  • Den nye salgskurve og hvad det betyder for Marketing
  • Principperne for at innovere og Marketings fremtidige lederrolle
  • Kreative tilgange og cases for at lykkes med lancering af innovation

 

Eftermiddag

  • Sådan skaber du en kultur, der understøtter innovation
  • AI Innovation Canvas – identificér det største potentiale
  • Brug af AI i innovationsprocessen fra brainstorm til test på “syntetiske” brugere
  • AI’s potentiale til at forudsige forbrugertrends, tilbyde bedre kundeoplevelser og optimere markedsføringsstrategier

Hvorfor skal vi omfavne AI i digital markedsføring? Hvordan sætter man sit marketing team op til succes i 2024? Hvilke digitale dicipliner skal man mestre og hvorfor er der så vigtigt at vi omdøber det “at fejle” til en obligatorisk “Test&Learn” approach. 

Tak til Thomas Kragh for et suverænt masterclass forløb i “Digital Marketing Strategi & Innovation”! Kan varmt anbefales!

Rasmus Pallesen, Head og Social, Danske Bank

På denne masterclass lærer du: 

→ Baggrund og status på AI for kommunikation & marketing

→ De væsentligste AI-værktøjer for marketing & kommunikation

→ Optimering og effektivisering af innovation som ressource i marketing, personligt og i teamet/afdelingen

→ AI’s betydning for strategi og kompetenceudvikling i marketing & kommunikation

Thomas Kragh, Direktør, Dansk Annoncørforening

Thomas driver en række netværksgrupper om AI, afholder en række seminarer og konferencer om AI. Tidligere digitalt ansvarlig i Nykredit, Alka, Købstæderens Forsikring, Accenture med diverse AI-projekter især i finans & forsikring. Thomas er uddannet MBA fra CBS & INSEAD, og har afviklet MasterClass i Digital Innovation i 4 år.

Line Lyst

Line Lyst er tidl. Chief Entrepreneur i GN Group og før det Global Head of Innovation i henholdsvis Rambøll og LEO Innovation Lab. Bliv klar til at omfavne AI og udnytte dens potentiale til at få gladere medarbejdere, skabe innovative løsninger og konkurrencemæssige fordele. Line er dedikeret futurist og ChatGPT entusiast. Med mere end 14 års erfaring i innovation og brug af kunstig intelligens (AI), har hun en dybdegående forståelse for teknologiens potentiale.

MASTERCLASS: INNOVATION I MARKETING

Dato: Tirsdag 23. april, 9.00 - 16.00
Lokation: Zoo, Roskildevej 38, 2000 Frederiksberg
Pris: 8.995 kr. (ex. moms)

BETAL MED KREDITKORT

ELLER MED FAKTURA