– Effektiviser og udnyt mulighederne med AI

AI i praksis – marketing & kommunikation

Få styr på AI’s betydning for din kommunikation & markedsføring

Denne uddannelse sætter fokus på, hvordan du kan udnytte mulighederne og bruge AI i marketing og kommunikation – herunder producere indhold, lave research og analyser, udvikle strategier, distribuere og optimere kampagner. Du får viden om, hvilke AI-værktøjer der kan forbedre din kommunikation og markedsføring, og hvordan du bruger dem. Vi lægger således vægt på, at vi både gennemgår den betydning AI får i forskellige marketing-discipliner, og hvordan AI-værktøjerne fungerer.

Kurset ledes af Thomas Kragh, direktør i Dansk Annoncørforening, med mange års erfaring med digital udvikling og markedsføring fra bla Nykredit, Accenture, Alka mfl.

Derudover vil udvalgte eksperter bidrage undervejs og dele deres erfaringer.

Mød blandt andre:

  • Rasmus Panduro, Head of Digital operations, Spies
  • Anders Houlberg, SEO Tech Lead, Transact
  • Bjarke Sejersen, CEO, GoAutonomous
  • Claus Andersen, Adm. Direktør, Hearts & Science/Drum CPH

 

Målgruppe

Kommunikations- & Marketingchefer, kommunikations- & marketingmedarbejdere, digitale marketingchefer og mindre virksomhedsejere.

Varighed

Én dag
Lektioner: 8

Næste hold:

16. april 2024
Kl. 09.00 – 16.00

Børsen Uddannelse

Scandic Spectrum
Kalvebod Brygge 10
1560 København

8.499 kr.

ekskl. moms

Program 

Formiddag

  • Introduktion til AI i kommunikation og markedsføring
  • Funktionaliteten og kreativitetsforøgelse med nye AI-værktøjer
  • Udvikling af skræddersyede AI-prompts for tekst, billeder, video og hjemmesider
  • Konkrete metoder til effektiv anvendelse af AI

Eftermiddag

  • Brug af AI i marketing-strategier, indholdsudvikling og distribuering
  • AI på platforme for segmentering, kampagneoptimering og arbejde på Meta, Google, TikTok
  • Effektivisering af marketing-processer gennem AI-understøttelse herunder bureausamarbejde, kampagner, drift, platforme
  • AI’betydning for strategi og kompetenceudvikling i marketing & kommunikation

Det siger tidligere deltagere på MasterClass:

Hvorfor skal vi omfavne AI i digital markedsføring? Hvordan sætter man sit marketing team op til succes i 2024? Hvilke digitale dicipliner skal man mestre og hvorfor er der så vigtigt at vi omdøber det “at fejle” til en obligatorisk “Test&Learn” approach. Tak til Thomas Kragh for et suverænt masterclass forløb i “Digital Marketing Strategi & Innovation”! Kan varmt anbefales!

    • Rasmus Pallesen, Head of Social, Danske Bank

Kurset var rigtig godt og meget inspirerende. Det var især en styrke, at vi kom så mange emner igennem, og der var mange forskellige eksperter med som en del af undervisningen.

    • Birgitte Sellebjerg Tolstrup, Marketingchef, CA Karrierepartner & A-kasse

Som Project Owner for Content i VELUX’ digitale transformationsprojekt, kom kurset godt rundt om de mange udfordringer, der ligger i snitfladerne mellem bl.a. forretningsstrategi, marketing, IT & kanaler, organisation samt forandringsledelse. Et stærkt hold af eksperter gav stof til eftertanke, vidensdeling og ikke mindst opbyggelse af netværk indenfor nye fagområder.

    • Maria Damm, Product Owner, Velux

Kurset gav et rigtig godt overblik. Det var et Godt overordnet framework for bedre at forstå ”digitaliseringen” og få det gjort håndgribeligt for en ”boomer”

    • Jesper Mejlholm, International Marketing Director, Royal Unibrew

På denne masterclass lærer du: 

→ Baggrund og status på AI for kommunikation & marketing

→ De væsentligste AI-værktøjer for marketing & kommunikation

→ Optimering og effektivisering af marketingkampagner og platforme

→ Konkrete metoder til at anvende AI effektivt

→ Muligheder og begrænsninger ved brug af AI på Facebook, Instagram, Google, TikTok mfl

→ AI’s betydning for strategi og kompetenceudvikling i marketing & kommunikation

→ Hvad er vigtigt, når man ”prompter” ift. tekster, billeder, video og hjemmesider

Undervisere: 

Thomas Kragh, Direktør, Dansk Annoncørforening

Thomas driver en række netværksgrupper om AI, afholder en række seminarer og konferencer om AI Tidligere digitalt ansvarlig i Nykredit, Alka, Købstæderens Forsikring, Accenture med diverse AI-projekter især i finans & forsikring. Thomas er uddannet MBA fra CBS & INSEAD, og har afviklet MasterClass i Digital Innovation i 4 år. Thomas har det faglige ansvar for kurset

Rasmus Panduro, Head of Digital Operations, Spies (Nordic Leisure Group)

Rasmus har over 20 års erfaring med digital udvikling og markedsføring. Rasmus fik ansvaret for at drive AI på tværs af Nordic Leisure Group i Danmark, Norge , Sverige

Bjarke Sejersen, CEO, GoAutonomus

Bjarke har en uddannelse inden for E-business fra IT-Universitetet i København og satte skub i karrieren hos hhv. Børsen og eCapacity,. Efterfølgende har han siddet som Head of e-commerce hos Saint-Gobain Distribution Denmark og som Head of Digital hos Satair. I dag sidder Bjarke som CEO hos Go Autonomous™.

Asger Storebjerg, Managing Director, Transact

Jeg beskriver bedst mig selv som den mest generalistiske specialist. Gennem +7 år har jeg nørdet helt i dybden indenfor paid search og alle facetter af Google Ads. Samtidig har jeg bygget faglig bredde på min profil ved at arbejde med business consultancy og som digital konsulent.

Anders Houlberg, SEO Tech Lead, Omnicom

Jeg beskriver bedst mig selv som den mest generalistiske specialist. Gennem +7 år har jeg nørdet helt i dybden indenfor paid search og alle facetter af Google Ads. Samtidig har jeg bygget faglig bredde på min profil ved at arbejde med business consultancy og som digital konsulent.

Claus Andersen, Managing Director, Hearts & Science

Claus er jury-formand i Effie-award, og blev i april måned en del af Dansk Markedsføring bestyrelse Claus er

10% rabat; skriv “DAF” i tilmeldings-formularen