FREMTIDENS MEDIER OG BRANDS
Tiden er fyldt med udfordringer for både danske medier og danske brands. Virksomheder skal navigere imellem “kriser”, som klima, krig, terror, økonomi/priser, og sågar anvendes begrebet “poly-krise” om vores samtid. Samtidig forandrer forbruger-adfærden sig hastigt ændrer, med øget tidsforbrug på internationale tech-platforme, og både danske brands (virksomheder) og medier forsøger at tilpasse sig.
Men hvordan bliver fremtiden for danske medier og brands? hvad er der at vente på kort sigt (2024), og hvad kan vi forvente på længere sigt. Det vil vi gå dybere ned i på denne konference …
Dato: Fredag 19. januar, 9.00 - 12.00
Lokation: Politikens Hus, foredragssalen, Vestervoldgade 33, 1785 København V

Sian Davies
CEO & Founder, The Behavioural Architects, London

Henrik Boe Wiingaard-Madsen
CEO, Airtox

Torsten Hvidt
Partner, Bain & Company

Michael Gade
CMO, JYSK & Årets CMO 2023

Dennis Christensen
Analysechef, Danske Medier

Dorthe Bjerregaard Knudsen
Executive Vice President, COO, JP/Politikens Hus
BAGGRUND:
Nutidens markedsføring er i stigende grad digital, i mindre grad transparent, og mere udfordrende. Den økonomiske og geopolitiske usikkerhed præger danske annoncørers muligheder for at få mest mulig effekt af markedsføringen, og store mediegrupper bliver fravalgt. Annoncørerne er presset i jagten på effekten, til at anvende medier med mindre tillid og kontrol.
Nye medier skyder frem, og vil tilbyde mere kunde-dialog, mere branding og mere effekt. Samtidig vil Marketing Automation & AI (kunstig intelligens) i stigende grad præge alle markedsføringens discipliner og tilbyder at opgaver, ressourcer og kompetencer insources, og bureauerne skal tilpasse ydelser og organisering i stigende hast. De globale tech-giganter tilbyder mere enkelthed, selvbetjening og marketing mere effekt på bekostning af transparens og kontrol.
HVEM ER I MÅLGRUPPEN?
Du er ansat i marketing eller kommunikation, eller er rådgivere for virksomheders marketing & kommunikations-afdelinger
Du er derfor meget interesseret i kommunikations- & marketing-udfordringer, og har fokus på mulighederne for brands at udvikle sig og tilpasse sig de hastigt skiftende udfordringer
Der er god plads til læring og netværk i de flotte lokaler hos Politikens Hus



PROGRAM
8.30 – 9.00
Registrering, kaffe, vand & netværk
9.00: Velkommen ved ordstyrer xx yy
9.05 – 9.30: Analysen: Medier, tillid & kontrol
Dennis præsenterer resultaterne af analyse “MEDIER – TILLID, KONTROL & EFFEKT”, som Dansk Annoncørforening og Danske Medier har derfor gennemført en analyse i dele:
- Kvantitativ spørgeskema af +100 marketingchefer om de enkelte virksomheders annoncering
- Landsdækkende privatkunde-analyse af hvilke medier & annoncer, de lægger mærke
- Dybde-interviews med 10 ledende CMO/marketing-ansvarlige
Dennis Christensen, Analysechef, Danske Medier

Dennis Christensen
Head of Analysis and Insight, Danske Medier
Analysen hovedresultater
9.30 – 10.00: Hvad skal danske virksomheder og brands gøre?
Hvordan udviser man rettidig omhu som dansk virksomhed? Hvad dækker S’et i ESG? Hvordan navigerer man sit brand igennem poly-kriser, klima & bæredygtighed, krig i Ukraine … der er nok at tage højde for i direktionslokalerne. Hvad rådgiver en af verdens absolut største konsulent-huse, sin ekunder til – og hvad er Marketings rolle?
Torsten Hvidt, Partner at Bain & Company

Torsten Hvidt
Partner Bain & Company.
Marketings rolle i en turbulent verden
10.00- 10.30: Panel-debat
Hvad betyder udviklingen for vores medieforbrug, og hvad kan og bør vi gøre i Danmark:
- Dorthe Bjerregaard Knudsen, JP/POl og formand “Danske Medier”
- Michael Stein, bestyrelsesformand i “Dansk Annoncørforening”
- Torsten Hvidt, partner, Bain & Co
- Michael Barfoed, CEO, AFA JCDecaux

Dorthe Bjerregaard Knudsen
Executive Vice President, COO at JP/Politikens Hus A/S
Pause & netværk
10.45 – 11.15: Marketing på direktions-gangen – hvad er opgaven?
Michael Gade er årets CMO 2022, og har ….

Michael Gade
CMO, JYSK
Årets CMO 2022
11.15 – 12.00: Succesfull behavioural designs
Sian er CEO i det engelske “Adfærds-design-firma” og præsenterer de seneste resultater fra flere analyser, bla: “Observing the messy middle” (2023), som er en opfølgning på “Decoding Decisions: Marketing in the messy middl (2020)
Sian Davies, CEO & Founder, The Behavioural Architects

Sian Davies
CEO, Behavioral Sciencetist
What to expect from the consumer behavior in 2024
12.00 – 12.30: AirTox; en MasterClass i branding
Airtox blev stiftet i 2014 med ambitionen om at lave Tesla’en indenfor sikkerhedssko. Henrik omtaler selv sin strategi ret dramatisk: “Vi går til opgaven som et Sparta-team. Som et lille regiment soldater, som om det var en militæroperation. Vi prøver at gøre det så effektivt som muligt, som en slags blitzkrieg, hvor vi sætter flyvevåbnet, hæren og søværnet ind på én gang” Og man må sige at han har levet op til ordene. Airtox har hovedkvarter i Valby i København, hvor der arbejder 21 ansatte. Siden stiftelsen har Airtox lanceret ca. 40 styles.
Henrik Boe Wiingaard-Madsen, CEO, AirTox

Henrik Boe Wiingaard-Madsen
CEO, Airtox
Fremtidens brands ... og hvordan de udvikles
12.30 Afrunding & tak for idag
Fremtidens Medier
Dato: Tirsdag 19. Januar
Lokation: Politikens Hus, Vestervoldgade 33, 1785 København V
Pris: 1.995 kr. (ex. moms) Medlemmer af Dansk Annoncørforening & Danske Medier får 1000,- kr rabat Tilmelding sker hos Danske Medier:
Samarbejdspartnere & Sponsorer


